Bapa Altantuya di KL, akan jumpa Peguam Negara esok

Bapa Altantuya di KL, akan jumpa Peguam Negara esok - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Bapa Altantuya di KL, akan jumpa Peguam Negara esok, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Entertaiment, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Bapa Altantuya di KL, akan jumpa Peguam Negara esok
link : Bapa Altantuya di KL, akan jumpa Peguam Negara esok

Baca juga


Bapa Altantuya di KL, akan jumpa Peguam Negara esok


Bapa kepada wanita Mongolia Altantuya, Dr Shaariibuu Setev kini berada di Kuala Lumpur dan dijadualkan akan bertemu dengan Peguam Negara Tommy Thomas, esok. 

 Beliau menaruh harapan agar kerajaan Pakatan Harapan memberi keadilan sepenuhnya terhadap pemunuhan anak perempuannya sejak tahun 2006. 

Shaariibuu dijangka akan berjumpa dengan Tommy Thomas pada jam 3 petang di Pejabat Peguam Negara Putrajaya. 

 Tujuan pertemuan itu, adalah untuk membincangkan kemungkinan untuk membuka semula penyiasatan terhadap kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu. 

Sidang media dijangka akan diadakan selepas pertemuan tersebut pada jam 4.30 petang di pintu masuk pejabat peguam negara. 

 Altantuya dibunuh dan mayatnya diletupkan dengan bahan letupan gred tentera. 

Kes pembunuhannya adalah aspek paling menggemparkan dalam skandal membabitkan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang didakwa terbabit dalam pembelian kapal selam Scorpene buatan Perancis pada tahun 2002. 

 Presiden Mongolia sebelum ini memohon pemimpin baharu Malaysia menegakkan keadilan untuk Altantuya. 

 Pada 9 April 2009, Mahkamah Tinggi Shah Alam menjatuhkan hukuman mati ke atas Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar selepas didapati mereka bersalah melakukan pembunuhan itu antara jam 10 malam pada 19 Oktober dan jam 1 pagi pada 20 Oktober 2006.~ malaysiadateline


Demikianlah Artikel Bapa Altantuya di KL, akan jumpa Peguam Negara esok

Sekianlah artikel Bapa Altantuya di KL, akan jumpa Peguam Negara esok kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Bapa Altantuya di KL, akan jumpa Peguam Negara esok dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2018/06/bapa-altantuya-di-kl-akan-jumpa-peguam.html

Subscribe to receive free email updates: