Jawapan SPRM Buat Tun, Isu SD Datuk Murad

Jawapan SPRM Buat Tun, Isu SD Datuk Murad - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Jawapan SPRM Buat Tun, Isu SD Datuk Murad, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Jawapan SPRM Buat Tun, Isu SD Datuk Murad
link : Jawapan SPRM Buat Tun, Isu SD Datuk Murad

Baca juga


Jawapan SPRM Buat Tun, Isu SD Datuk Murad

Dalam sidang media pada Isnin lalu Dr Mahathir mempersoalkan kenapa hingga kini tiada siasatan dibuat terhadap bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Datuk Abdul Murad Khalid berhubung akuan berkanun (SD) yang dibuat pada 1999.

Ketika itu, Abdul Murad mendakwa Anwar yang ketika itu menjadi pembangkang mempunyai RM3 bilion dalam lebih 20 akaun bank.


"Anwar, Ahmad Zahid, Azam Baki bukan Tun tetapi mereka tidak boleh disiasat, ...Anwar dihadapkan dengan tuduhan oleh Abdul Murad namun yang saya tahu tiada siasatan.

"Kenapa beliau tidak disiasat. Ini adalah akuan berkanun, ...begitu juga dengan kes Timbalan Perdana Menteri walaupun ada 47 kes, tiba-tiba pendakwaan dihentikan.

"Dalam kes Azam Baki, apabila beliau beli syer yang banyak dan dikatakan milik adiknya, sepatutnya adik beliau perlu disiasat," katanya.

Dalam perkembangan lain, Dr Mahathir turut secara sinis, meminta pihak luar negara yang ingin berurusan dengan kerajaan supaya tidak datang ke Malaysia bagi mengelakkan daripada dikenakan siasatan.

Beliau mendakwa, undang-undang kini sudah disalahgunakan bagi kepentingan politik di mana pihak yang menentang kerajaan akan diambil tindakan.


Kat bawah ni jawapan dari SPRM



 



Demikianlah Artikel Jawapan SPRM Buat Tun, Isu SD Datuk Murad

Sekianlah artikel Jawapan SPRM Buat Tun, Isu SD Datuk Murad kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Jawapan SPRM Buat Tun, Isu SD Datuk Murad dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2024/01/jawapan-sprm-buat-tun-isu-sd-datuk-murad.html

Subscribe to receive free email updates: