Najib Tak Puas Hati Dengan 'Man On The Run'

Najib Tak Puas Hati Dengan 'Man On The Run' - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Najib Tak Puas Hati Dengan 'Man On The Run', kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Najib Tak Puas Hati Dengan 'Man On The Run'
link : Najib Tak Puas Hati Dengan 'Man On The Run'

Baca juga


Najib Tak Puas Hati Dengan 'Man On The Run'

 


KUALA LUMPUR: Taya­ngan dokumentari di perkhidmatan penstriman Netflix, Man On The Run yang menyentuh skandal penyelewengan dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB), mencuri tumpuan di Mahkamah Tinggi di sini, semalam.

Membangkitkan isu subjudis, peguam bela kepada Datuk Seri Najib Tun Razak, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah me­nyatakan dokumentari hampir dua jam itu dan mula ditayangkan di Netflix bermula 5 Janua­ri lalu turut bersifat menghina mahkamah kerana perbicaraan ma­sih berjalan.

“Program (dokumentari Man On The Run) sangat subjudis dan menghina mahkamah. Lebih serius lagi, bekas Peguam Negara, (Tan Sri) Tommy Thomas juga mengambil bahagian, membuat kesimpulan di luar mahkamah.

“(Pengarang Sarawak Report) Clare Rewcastle juga mengeluarkan pelbagai kenyataan, sebut mengenai AS$681 juta yang didakwa dicuri tetapi tak sebut AS$621 juta telah dipulangkan dan berbagai kenya­taan terhadap Najib termasuk Najib akan ambil apa juga tindakan bagi sesiapa yang menentangnya,” katanya.

Sehubungan itu, be­liau memohon agar pihak pendakwaan me­ngambil langkah sewajarnya berhubung dokumentari terbabit.

Tambahnya, beliau juga telah mendapat arahan daripada Najib untuk memfailkan permohonan menghina mahkamah terhadap Tommy dan Clare.

Sementara itu, Timbalan Pendakwa Raya, Ahmad Akram Gharib memberitahu, beliau hanya mengetahui me­ngenai dokumentari tersebut apabila dimaklumkan mengenainya pagi ini. – UTUSAN


Demikianlah Artikel Najib Tak Puas Hati Dengan 'Man On The Run'

Sekianlah artikel Najib Tak Puas Hati Dengan 'Man On The Run' kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Najib Tak Puas Hati Dengan 'Man On The Run' dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2024/01/najib-tak-puas-hati-dengan-man-on-run.html

Subscribe to receive free email updates: