Bersih 5 Rugikan Rakyat Kata Hadi (Video Inside)

Bersih 5 Rugikan Rakyat Kata Hadi (Video Inside) - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Bersih 5 Rugikan Rakyat Kata Hadi (Video Inside), kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Bersih 5 Rugikan Rakyat Kata Hadi (Video Inside)
link : Bersih 5 Rugikan Rakyat Kata Hadi (Video Inside)

Baca juga


Bersih 5 Rugikan Rakyat Kata Hadi (Video Inside)


Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendakwa perhimpunan Bersih 5 yang berlangsung di ibu negara, Sabtu lalu tidak dikawal dengan baik dari sudut ketenteraman awam.


Justeru beliau bersyukur ahli dan penyokong Pas mematuhi arahan parti agar tidak menyertai perhimpunan tersebut.

"Alhamdulillah ahli dan penyokong Pas patuh kepada arahan kerana kita melihat di sana tidak ada suatu kawalan yang baik untuk mematuhi ketenteraman awam di mana keamanan ini adalah nikmat untuk semua," katanya ketika ditemui pemberita ketika sidang Dewan Undnagan Negeri (Dun) Terengganu berhenti rehat tengah hari di Wisma Darul Iman hari ini.

Adun Rhu Rendang itu tidak menafikan keperluan perhimpunan aman namun katanya ia harus diadakan secara beradab.

"Kita perlu melalui proses demokrasi termasuklah demonstrasi. Bukan sahaja pilihan raya demonstrasi pun boleh tetapi biarlah dengan adab yang baik.Kita tak mahu demonstrasi ini merugikan rakyat," katanya yang juga Ahli Parlimen Marang.

PAS sejak awal lagi memutuskan tidak menyertai perhimpunan Bersih 5 walaupun pada prinsipnya menyokong matlamat asal gabungan itu.

Bagaimanapun enam ahli parlimen dan Adun Pas didapati menyertai Bersih 5 iaitu Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar; Ahli Parlimen Kota Bharu, Dr Nik Mazian Nik Mohamad;

Adun Batu Buruk, Dr Syad Azman Syed Nawawi; Adun Kubang Kerian, Ahmad Baihaki; Adun Kubang Rotan; Nasir Mustaffa, Adun Anak Bukit, Datuk Ir Amiruddin Hamzah.

Ditanya sama ada tindakan akan diambil kepada ahli yang mengingkari arahan parti, Abdul Hadi berkata ia bergantung kepada aduan yang diterima.

"Ia bergantung kepada lambaga disiplin parti dan pengaduan," katanya.




Lima tuntutan Bersih 5 adalah pilihan raya bersih; kerajaan bersih; kukuhkan demokrasi berparlimen; hak membantah dan memperkasa Sabah dan Sarawak.

Bersih 5 yang dihadiri ratusan ribu rakyat Malaysia termasuk parti-parti politik Amanah, DAP, PKR dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) berakhir di KLCC dan bersurai dengan aman ~ MalaysiaDateline




Demikianlah Artikel Bersih 5 Rugikan Rakyat Kata Hadi (Video Inside)

Sekianlah artikel Bersih 5 Rugikan Rakyat Kata Hadi (Video Inside) kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Bersih 5 Rugikan Rakyat Kata Hadi (Video Inside) dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2016/11/bersih-5-rugikan-rakyat-kata-hadi-video.html

Subscribe to receive free email updates: