Saman Sarawak Report : Hj Hadi ada duit tak?

Saman Sarawak Report : Hj Hadi ada duit tak? - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Saman Sarawak Report : Hj Hadi ada duit tak?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Entertaiment, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Saman Sarawak Report : Hj Hadi ada duit tak?
link : Saman Sarawak Report : Hj Hadi ada duit tak?

Baca juga


Saman Sarawak Report : Hj Hadi ada duit tak?


 Peguam Americk Sidhu berkata presiden PAS itu bukan pihak yang terjejas kerana Sarawak Report tidak jelas menyebut namanya dalam laporan kontroversi itu.

 Menurutnya lagi, Clare Rewcastle Brown, pengarang Sarawak Report boleh membatalkan saman fitnah yang difailkan oleh Presiden PAS Abdul Hadi Awang atas alasan kausa tindakan adalah tidak mapan.

 Peguam Americk Sidhu berkata Hadi adalah pihak yang tidak terjejas kerana Sarawak Report tidak jelas menyebut namanya dalam laporan kontroversi itu.

 "Di United Kingdom, sebuah parti politik tidak boleh menyaman sesiapa kerana fitnah," katanya kepada FMT sebagai tindak balas kepada saman yang difailkan oleh Hadi pada 21 April.

 Americk berkata jumlah orang di UK yang membaca Sarawak Report telah terhad.

 Beliau berkata, jika Hadi memfailkan saman itu di Malaysia di mana rakyat memahami isu yang lebih baik, Hadi boleh mendakwa akan terkilan kerana pembaca yang luas.

 Sekiranya Rewcastle-Brown memutuskan untuk mempertahankan saman itu, Americk berkata, beliau boleh memohon kepada mahkamah untuk jaminan kos terhadap Hadi kerana beliau terlibat dalam tuntutan guaman asing.

 "Dia boleh meminta Hadi untuk deposit terlebih dahulu, katakan 500,000 Pounds British, untuk menampung perbelanjaan undang-undang dalam kes Presiden PAS kehilangan kesnya," katanya.

 Americk berkata meminta Hadi untuk mendepositkan wang dalam akaun peguam cara adalah penting, lebih-lebih lagi sebagai pemimpin politik menggambarkan dirinya sebagai seorang lelaki dari cara sederhana.

"Perbelanjaan yang timbul daripada saman fitnah yang sangat mahal di UK dan mesti ada jaminan bahawa defendan akan diberi pampasan," kata peguam.

Minggu lepas, Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan berkata Hadi telah memfailkan saman terhadap Sarawak Report di Mahkamah Tinggi London.

Takiyuddin berkata PAS telah menuntut ganti rugi besar dan injunksi untuk memaksa Sarawak Report mengeluarkan artikel bertajuk “As Najib Denies All Over 1MDB, Let’s Not Forget His Many Other Criminal Connections".

 Saman itu adalah keatas tuntutan dalam artikel yang RM90 juta telah "dikira" telah memasuki akaun pemimpin PAS untuk menarik mereka supaya menyokong Umno dan Barisan Nasional.

 Peguam PAS di London, Carter-Ruck, telah menghantar surat tuntutan kepada Rewcastle-Brown Disember lalu, memohon maaf dan penyingkiran artikel tetapi dia tidak akur.

PAS juga telah menubuhkan satu tabung khas untuk mengumpul wang di muktamar untuk yang perbelanjaan "mahal"  undang-undang saman itu.

 Parti Islam mahu menaikkan RM200,000 untuk menampung kos guaman.~ sumber

Komen al-Husseyn :

RM200,000 itu pun entah dah berjayakah dipungut dari para walaun pada muktamar yang baru lalu, Allah sahaja yang Maha Mengetahuinya...

RM200,000 itu pun rasanya hanya cukup untuk membayar yuran awal peguam London mereka berjumpa & penghantaran surat permintaan.

Bagaimana pula jika Clare Rewcastle Brown tuntut supaya dimasukan terlebih dahulu deposit 500,000 Pounds British, untuk menampung perbelanjaan undang-undang?


Kalau RM 200,000 itu pun Pas sudah terhegeh-hegeh minta belas ehsan pengorbanan dari para ahlinya, inikan pula dengan kos tambahan sebanyak RM2.7 juta lagi...

Bolehkah Hj Hadi mengadakan wang tambahan sebanyak  RM2.7 juta itu lagi?

Elok sangatlah para walaun terus kena tipu dan ikut nasihat Tontowi : Beli Harakah, rezeki anda berambah! Bolehlah menderma lagi untuk Tok Lebai Marang....


Demikianlah Artikel Saman Sarawak Report : Hj Hadi ada duit tak?

Sekianlah artikel Saman Sarawak Report : Hj Hadi ada duit tak? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Saman Sarawak Report : Hj Hadi ada duit tak? dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2017/05/saman-sarawak-report-hj-hadi-ada-duit.html

Subscribe to receive free email updates: