Muhyiddin Malas, Anwar Mufliskan Negara, Saya Terbaik Sebagai PM - Ku Li

Muhyiddin Malas, Anwar Mufliskan Negara, Saya Terbaik Sebagai PM - Ku Li - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Muhyiddin Malas, Anwar Mufliskan Negara, Saya Terbaik Sebagai PM - Ku Li, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Muhyiddin Malas, Anwar Mufliskan Negara, Saya Terbaik Sebagai PM - Ku Li
link : Muhyiddin Malas, Anwar Mufliskan Negara, Saya Terbaik Sebagai PM - Ku Li

Baca juga


Muhyiddin Malas, Anwar Mufliskan Negara, Saya Terbaik Sebagai PM - Ku Li

VETERAN Umno Tengku Razaleigh Hamzah berkata beliau mahu menjadi perdana menteri tetapi mengakui mungkin tidak mendapat sokongan daripada partinya sendiri, lapor The Vibes.

Ahli Parlimen Gua Musang itu juga menolak kemampuan Muhyiddin Yassin menjadi perdana menteri dan menyebutnya sebagai “malas” dan pada masa sama berkata Mohamed Azmin Ali “tidak layak”.

Bagi Presiden PKR Anwar Ibrahim pula, yang berterusan mendakwa mempunyai sokongan diperlukan untuk membentuk kerajaan, Razaleigh memberi amaran pemimpin pembangkang itu akan menyebabkan “negara muflis dalam tiga hari”.

Razaleigh yang berusia 84 tahun itu berkata beliau adalah pilihan terbaik untuk menjadi perdana menteri dan memerlukan sokongan daripada pembangkang.

“Tetapi saya tidak fikir saya akan menjadi (perdana menteri). Saya tidak tahu, saya sepertinya tidak mendapat sokongan parti. Saya mungkin mendapat sokongan ahli pembangkang, tetapi bukan Umno,” katanya.

Mengenai Muhyiddin, Razaleigh berkata presiden Bersatu “malas dan tidak mempunyai inovasi”.

“Beliau adalah timbalan saya (di Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri dari 1984 hingga 1986). Beliau tidak tahu (apa yang harus dilakukan). Najib Razak, yang pernah bertugas sebagai timbalan saya di Petronas sebelum ini, jauh lebih baik dari segi itu. Antara keduanya, saya akan memilih Najib.

“Najib mempunyai inisiatif dan kreatif. Muhyiddin sangat relaks tentang semua perkara. Oleh itu, ketika dilantik oleh Agong untuk menjadi perdana menteri, saya sangat kecewa. Beliau bukan orang yang tepat untuk negara ini.”

Mengenai Azmin, Razaleigh berkata kedudukannya sebagai menteri perdagangan dan industri antarabangsa disebabkan oleh peranannya menjatuhkan kerajaan Pakatan Harapan pada Februari tahun lalu.

“Saya tidak fikir beliau mempunyai kemampuan menguruskan kementerian.

“Ia tidak adil memberinya tanggungjawab itu, kerana kita bercakap mengenai negara. Anda tidak boleh membiarkan Azmin mengendalikan perdagangan dengan mengetahui sepenuhnya beliau tiada kemampuan untuk melakukannya. Bolehkah beliau menangani krisis jika ia berlaku?”

Tahun lalu, Tengku Razaleigh dan bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad mencadangkan kerajaan perpaduan untuk menggantikan Muhyiddin dan Perikatan Nasional gagal dilaksanakan.



Demikianlah Artikel Muhyiddin Malas, Anwar Mufliskan Negara, Saya Terbaik Sebagai PM - Ku Li

Sekianlah artikel Muhyiddin Malas, Anwar Mufliskan Negara, Saya Terbaik Sebagai PM - Ku Li kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Muhyiddin Malas, Anwar Mufliskan Negara, Saya Terbaik Sebagai PM - Ku Li dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2021/04/muhyiddin-malas-anwar-mufliskan-negara.html

Subscribe to receive free email updates: