Dera anak: Terpulang kepada Panglima ATM untuk ambil tindakan

Dera anak: Terpulang kepada Panglima ATM untuk ambil tindakan - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Dera anak: Terpulang kepada Panglima ATM untuk ambil tindakan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Dera anak: Terpulang kepada Panglima ATM untuk ambil tindakan
link : Dera anak: Terpulang kepada Panglima ATM untuk ambil tindakan

Baca juga


Dera anak: Terpulang kepada Panglima ATM untuk ambil tindakan

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
JITRA: Kementerian Pertahanan masih menunggu laporan penuh berkaitan kes dera yang mengaitkan seorang anggota tentera dan anak tirinya sebagaimana yang dilaporkan semalam.
 
Timbalan Menteri, Datuk Seri Mohd Johari Baharum berkata selain menyerahkan kepada pihak polis untuk melakukan siasatan, kementerian juga menyerahkan sepenuhnya kepada Panglima Angkatan Tentera untuk mengambil tindakan lanjut terhadap anggota tentera itu, jika disabitkan kesalahan.
 
"Kes ini dilihat sebagai satu penderaan (melibatkan anggota tentera dan anak tiri)... sepatutnya tiada kaitan dengan Kementerian Pertahanan.
 
"Apa pun saya tidak boleh beri komen apa-apa melainkan tunggu polis buat siasatan, sekiranya disabitkan bersalah kita serahkan pada PAT untuk ambil tindakan," katanya selepas menghadiri program kacau bubur asyura anjuran Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Taman Bersatu di Jitra hari ini.
 
Semalam polis menahan anggota tentera itu bagi membantu siasatan kes dera anak tirinya yang berusia 10 tahun di Indera Mahkota, Kuantan.
 
Turut sama ditahan adalah ibu kepada kanak-kanak berkenaan.
 
Difahamkan, kanak-kanak malang itu hanya tidak ke sekolah kelmarin dan bapanya yang gagal menahan marah, dipercayai bertindak di luar batasan dengan menghukum anaknya itu.
 
Polis menemui kanak-kanak berkenaan yang lehernya diikat menggunakan rantai dan mengunci pad atong gas sebelum ditinggalkan di ruang dapur rumah mereka.
 
Abdul Aziz berkata, pasangan suami isteri berusia lingkungan 30-an itu kini direman seminggu untuk siasatan mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-kanak (Pindaan) 2016.
 
 


Demikianlah Artikel Dera anak: Terpulang kepada Panglima ATM untuk ambil tindakan

Sekianlah artikel Dera anak: Terpulang kepada Panglima ATM untuk ambil tindakan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Dera anak: Terpulang kepada Panglima ATM untuk ambil tindakan dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2017/10/dera-anak-terpulang-kepada-panglima-atm.html

Subscribe to receive free email updates: