Biar Najib saman saya, kata KP SPRM

Biar Najib saman saya, kata KP SPRM - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Biar Najib saman saya, kata KP SPRM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Entertaiment, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Biar Najib saman saya, kata KP SPRM
link : Biar Najib saman saya, kata KP SPRM

Baca juga


Biar Najib saman saya, kata KP SPRM


Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Seri Shukri Abdull tidak terkejut dengan tindakan saman sivil yang dibuat bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak terhadapnya. 

 "Biar beliau saman. Saya akan terima," kata Shukri, petik The Star. 

 Semalam Reuters melaporkan Najib menyaman Shukri, Peguam Negara Tommy Thomas dan Pengarah Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Amar Singh.

 Dalam laporan itu, saman Najib yang difailkan minggu lalu mendakwa mereka bersikap prejudis dalam siasatan mengenai 1MDB. 

 Dalam hal berkaitan, Shukri berkata SPRM hampir siap meneliti bukti dalam negara mengenai kes 1MDB dan sekarang sedang menyelidik keterangan dari luar negara. Najib didakwa menerima dana yang diselewengkan daripada 1MDB.

 Jabatan Kehakiman AS mendakwa sejumlah AS$ 731 juta telah dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib, walaupun AS $620 juta kemudian disalurkan ke dalam akaun yang dipegang ahli perniagaan dalam buruan, Jho Low. 

 Najib menafikan sebarang dakwaan salah laku. 

 Pada hari Rabu lalu, beliau didakwa atas tuduhan pecah amanah jenayah dalam kes berasingan mengenai dana yang diselewengkan daripada SRC International. ~ malaysiakini  


Demikianlah Artikel Biar Najib saman saya, kata KP SPRM

Sekianlah artikel Biar Najib saman saya, kata KP SPRM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Biar Najib saman saya, kata KP SPRM dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2018/07/biar-najib-saman-saya-kata-kp-sprm.html

Subscribe to receive free email updates: