Ketua Polis akan diminta berundur atas “faktor kesihatan”

Ketua Polis akan diminta berundur atas “faktor kesihatan” - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ketua Polis akan diminta berundur atas “faktor kesihatan”, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Entertaiment, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ketua Polis akan diminta berundur atas “faktor kesihatan”
link : Ketua Polis akan diminta berundur atas “faktor kesihatan”

Baca juga


Ketua Polis akan diminta berundur atas “faktor kesihatan”

By admin


  KUALA LUMPUR – Selepas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Wan Ahmad Najmuddin Mohd. dilapor akan ditamatkan kontrak, Ketua Polis Negara, Datuk Seri Mohamad Fuzi Harun kini juga dikatakan akan kehilangan jawatannya. 

 China Press melaporkan, Mohamad Fuzi yang menerima pelantikan daripada kerajaan terdahulu dilihat mempunyai hubungan rapat dengan kerajaan lama dan keadaan ini menyebabkan beliau mungkin digantikan. 

 Menurut akhbar itu, berlaku sebaran berita dalam Polis Diraja Malaysia (PDRM) bahawa Mohamad Fuzi akan diminta untuk “melepaskan jawatan” selepas Aidilfitri. 

 Alasan pelepasan yang digunakan mungkin ialah “faktor kesihatan”. 9 China Press sebelum ini melaporkan bahawa tiga “pasukan S” dalam PDRM iaitu Pasukan Petugas Khas Jenayah Terancang (Stafoc), Pasukan Khas Taktikal Perisikan Narkotik (Sting), dan Pasukan Tindakan Khas Anti Maksiat, Judi dan Gangsterisme (Stagg) yang mempunyai autonomi besar akan dimansuhkan. 

Selain itu, PDRM juga akan mengalami pengururangan jabatan daripada 10 jabatan kepada tujuh jabatan. 

 Jabatan Pencegahan Jenayah dan Keselamatan Komuniti (JPJKK) akan dimansuhkan sementara Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) serta Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) akan digabungkan dengan dua jabatan lain. ~ malaysiagazette


Demikianlah Artikel Ketua Polis akan diminta berundur atas “faktor kesihatan”

Sekianlah artikel Ketua Polis akan diminta berundur atas “faktor kesihatan” kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ketua Polis akan diminta berundur atas “faktor kesihatan” dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2018/06/ketua-polis-akan-diminta-berundur-atas.html

Subscribe to receive free email updates: