MALAYSIA TANPA RASIS

MALAYSIA TANPA RASIS - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul MALAYSIA TANPA RASIS, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Entertaiment, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : MALAYSIA TANPA RASIS
link : MALAYSIA TANPA RASIS

Baca juga


MALAYSIA TANPA RASIS

Oleh Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi 

 Masih ramai guru yg berpemikiran rasis termasuk guru pendidikan Islam. Acap kali aku dengar anak-anak bercerita tentang sebahagian guru mereka yg membangkitkan sentimen anti cina ketika mengajar. 

 Hal ini perlu diberi perhatian serius oleh kerajaan. Malaysia baru mesti bebas daripada rasis. Negara ini akan menuju kehancuran jika benih-benih pemikiran rasis tidak dibasmi. 

 Kecintaan kpd bangsa sendiri sewajarnya menyuburkan perasaan menghormati orang berlainan ras, bukan memusuhi mereka. Anak-anak wajib diajar mengakui dan mengiktiraf kewujudan orang berlainan ras sebagai suatu sunnah alam. 

 Subjek pendidikan Islam mesti menjadi subjek yg menghidupkan dan menyuburkan rasa hormat antara sesama manusia, bukan melahirkan pentaksub bangsa. 

 Begitu juga dgn subjek sejarah. Menghargai sumbangan semua orang tanpa mengira bangsa adalah ruh subjek itu. 

 Ayuh, kita bina Malaysia bebas rasis.


Demikianlah Artikel MALAYSIA TANPA RASIS

Sekianlah artikel MALAYSIA TANPA RASIS kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel MALAYSIA TANPA RASIS dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2018/06/malaysia-tanpa-rasis.html

Subscribe to receive free email updates: