SAYA BERPUASA...!

SAYA BERPUASA...! - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SAYA BERPUASA...!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Entertaiment, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SAYA BERPUASA...!
link : SAYA BERPUASA...!

Baca juga


SAYA BERPUASA...!

Oleh Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi

Kelmarin (8/6), dlm perjalanan balik ke Perlis selepas berkhutbah di Masjid an-Nur, Pokok Sena, seorang sahabat telefon.

Katanya, ada jamaah masjid itu marah saya dijemput berkhutbah kerana katanya, saya anti hafaz al-Quran, anti orang hafaz al-Quran dan mahu pusat tahfiz di tutup.

Utk makluman, saya pernah buka kelas mengajar al-Quran di Perlis, pernah jadi guru hafaz al-Quran di Penang dan Perlis, pernah gubal kurikulum hafaz al-Quran utk sebuah maahad tahfiz, pernah jadi mudir maahad tahfiz, pernah tubuhkan syu'bah tahfiz di sebuah sekolah, pernah bertungkus-lumus utk menubuhkan maahad tahfiz di Perlis dan pernah menjadi anggota penyemak al-Quran KDN.

Saya memang pernah mengkritik beberapa maahd tahfiz yg saya dapati ditubuhkan utk pemiliknya mencari habuan dunia. Begitu juga, saya kritik beberapa pusat tahfiz yg abaikan aspek-aspek keselamatan pelajar.

Tanggapan itu tidak menjadi kudis pun kpd saya tetapi lebih elok jika khutbah saya berkaitan kewajipan memperbaiki hubungan sesama manusia, termasuk dgn non muslim dihayati, walaupun mungkin saya tidak disukai.


Demikianlah Artikel SAYA BERPUASA...!

Sekianlah artikel SAYA BERPUASA...! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SAYA BERPUASA...! dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2018/06/saya-berpuasa.html

Subscribe to receive free email updates: