Lobi bantu Amiruddin mendahului senarai calon MB Selangor

Lobi bantu Amiruddin mendahului senarai calon MB Selangor - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Lobi bantu Amiruddin mendahului senarai calon MB Selangor, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Entertaiment, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Lobi bantu Amiruddin mendahului senarai calon MB Selangor
link : Lobi bantu Amiruddin mendahului senarai calon MB Selangor

Baca juga


Lobi bantu Amiruddin mendahului senarai calon MB Selangor

Exco 2 penggal Amiruddin Shari dikatakan mendahului senarai
calon menteri besar Selangor. (Gambar Facebook)
PETALING JAYA: Sepuluh hari lagi menteri besar Selangor yang baru akan dilantik, pihak-pihak yang bersaing mengemukakan 2 nama sebagai pendahulu saingan, iaitu Dr Idris Ahmad, 70 atau ahli Exco, Amiruddin Shari, 38. 

 Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Ismail mengesahkan Idris dicalonkan, dan nama lain turut dikemukakan untuk dipertimbangkan oleh Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah. 

 Semalam Idris berkata, beliau dimaklumkan namanya merupakan calon tunggal. 9 Bagaimanapun, pemimpin utama PKR menegaskan Amiruddin Shari lebih berkemungkinan dilantik, dan wujud persetujuan dalam kalangan beberapa pemimpin PKR lain. 

 Amiruddin, Adun Sungai Tua, merupakan ahli Exco selama 2 penggal. 

 “Beliau aktif dan mempunyai pengalaman dengan belia, sukan, pembangunan usahawan dan pembangunan luar bandar,” menurut sumber dalaman parti. 

Adun Seri Setia, Dr Shaharuddin Badaruddin juga dicalonkan. 

 Walaupun Dr Wan Azizah mengesahkan Idris sebagai calon, ramai yang menyokong Amiruddin berkata Idris tidak mempunyai pengalaman pentadbiran yang mencukupi. 

 Menteri besar sekarang, Datuk Seri Azmin Ali mengangkat sumpah sebagai menteri hal-ehwal ekonomi dalam Kabinet pusat, tetapi diarahkan Sultan Selangor supaya terus memimpin Selangor sehingga pengganti dilantik. 

 Azmin merupakan Ahli Parlimen Gombak dan juga Adun bagi Bukit Antarabangsa.~ freemalaysiatoday


Demikianlah Artikel Lobi bantu Amiruddin mendahului senarai calon MB Selangor

Sekianlah artikel Lobi bantu Amiruddin mendahului senarai calon MB Selangor kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Lobi bantu Amiruddin mendahului senarai calon MB Selangor dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2018/06/lobi-bantu-amiruddin-mendahului-senarai.html

Subscribe to receive free email updates: