Kenapa IJN Discaj Penjawat Awam Dan Pesara?

Kenapa IJN Discaj Penjawat Awam Dan Pesara? - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kenapa IJN Discaj Penjawat Awam Dan Pesara?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kenapa IJN Discaj Penjawat Awam Dan Pesara?
link : Kenapa IJN Discaj Penjawat Awam Dan Pesara?

Baca juga


Kenapa IJN Discaj Penjawat Awam Dan Pesara?

Mula-mula mereka mahu hapuskan pencen penjawat awam dan sekarang Penjawat Awam dan Pesara dinafikan pula hak untuk mendapat rawatan Kesihatan yang baik dan sempurna.. Adakah ini caranya yang dipanggil Kerajaan ‘Madani’ itu melayan Penjawat Awam? - @TajuddinKamil

Zaman 'penyamun' - Kerajaan tanggung semua kos perubatan pejawat awam di IJN. Zaman orang yg dakwa dan kekal penjarakan 'penyamun' dimahkamah - IJN tolak semua kes pesakit jantung melibatkan pejawat awam sebagai langkah penjimatan. Tahniah lah pengundi Pakatan Harapan! - @ismet_ulam

Tiada lagi free treatment utk penjawat awam dan pesara kerajaan di IJN kerana YBM @DrDzul @KKMPutrajaya potong peruntukan? Betul ke? - @ManPin


Itu antara komen yang terdapat dalam laman Twitter tentang isu IJN discas Penjawat awam dan juga Pesara kerana Kerajaan dikatakan mahu mengurangkan kos perubatan yang ditanggung.

Mereka-mereka itu tidak wajar dipersalahkan kerana tidak memahami secara keseluruhan kenapa tindakan itu dilakukan dan untuk apa ianya dilakukan.. Maklumat gagal disebarkan sebaik mungkin dengan itu ianya dimanupulasi menjadi fitnah yang diguna untuk menyerang Kerajaan.

Sebenarnya discas dari Institut Jantung Negara bukan bermakna Pesakit yang dirawat disitu dibenarkan untuk pulang ke rumah tetapi mereka dibenarkan discas dari IJN apabila keadaan mereka stabil ke Pusat-Pusat Jantung KKM yang lain.

Ini bagi memastikan agar lebih ramai Pesakit boleh dirujuk ke IJN.

Walaupun KKM mempunyai 10 hospital yang mempunyai Perkhidmatan Kardiologi dan 7 termasuk mempunyai Perkhidmatan Surgeri Kardiotorasik, KKM telah merujuk kes-kes kompleks dan pesakit jantung kritikal ke IJN sejak sekian lama.

Ianya juga bertujuan untuk mengurangkan 'kesesakan dan masa menunggu yang lama' Pusat Jantung KKM.


KKM membayar kepada IJN untuk setiap pesakit yang dirujuk ke lJN, menggunakan pembiayaan tahunan persekutuan yang diterima daripada MOF.

KKM juga akan bertindak memantau pesakit yang dirujuk terus selama enam bulan hingga satu tahun jika mereka adalah dewasa dan satu hingga dua tahun jika mereka adalah kanak-kanak.

Pendekatan strategik ini membolehkan kira-kira 4,000 pesakit baharu dirujuk ke IJN setiap tahun, dan memaksimumkan keberkesanan kos.. Jadi.. apa yang kita perlu faham ialah setiap kes yang di benarkan discas di IJN bukan dibenarkan untuk pulang ke rumah tetapi mereka dibenarkan discas dari IJN apabila keadaan mereka stabil ke Pusat-Pusat Jantung KKM yang lain.

Maksudnya keluar IJN masuk Pusat-Pusat Jantung KKM pula.. dan bukan Kerajaan mahu meletakkan ke tepi penjagaan dan keselamatan pesakit termasuk pesara-pesara Kerajaan…









Demikianlah Artikel Kenapa IJN Discaj Penjawat Awam Dan Pesara?

Sekianlah artikel Kenapa IJN Discaj Penjawat Awam Dan Pesara? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kenapa IJN Discaj Penjawat Awam Dan Pesara? dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2024/02/kenapa-ijn-discaj-penjawat-awam-dan.html

Subscribe to receive free email updates: