TUN M, @AZWANBRO & KONSPIRASI JATUHKAN PM @NAJIBRAZAK !

TUN M, @AZWANBRO & KONSPIRASI JATUHKAN PM @NAJIBRAZAK ! - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul TUN M, @AZWANBRO & KONSPIRASI JATUHKAN PM @NAJIBRAZAK !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Berita, Artikel Fakta, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel Politik, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : TUN M, @AZWANBRO & KONSPIRASI JATUHKAN PM @NAJIBRAZAK !
link : TUN M, @AZWANBRO & KONSPIRASI JATUHKAN PM @NAJIBRAZAK !

Baca juga


TUN M, @AZWANBRO & KONSPIRASI JATUHKAN PM @NAJIBRAZAK !

1. Sebelum ini, ramai pihak yang cuba memperlekehkan tindakan Khairul Azwan Harun, Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi pada 26 Julai 2016.

2. 3 Tan Sri dilaporkan terlibat dalam konspirasi untuk menjatuhkan DS Najib Razak dan kerajaan Malaysia. Mereka ialah bekas peguam negara TS Abdul Gani Patail, bekas gabenor Bank Negara TS Zeti Akthar Aziz dan bekas ketua pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia TS Abu Kassim Mohamed.
"Dalam laporan itu, saya menyatakan nama 3 individu tersebut sama ada secara berseorangan atau bersama terlibat dalam satu konspirasi untuk menggulingkan Najib sebagai Perdana Menteri dan kerajaan Malaysia yang sah.' kata Khairul Azwan.
3. PAS ambil kesempatan untuk cuba memperkecil-kecilkan laporan polis Khairul Azwan dengan mendakwa laporan polis dengan mendakwa bekas Gabenor Bank Negara terlibat dalam konspirasi ini sebagai 'hanya menambahkan bahan ketawa rakyat negara ini dan masyarakat.'
http://ift.tt/2bvLDyc
4. Ramai lagi pihak termasuk puak cauvinis DAP juga cuba mengambil kesempatan.

5. Dan sekarang, mereka semua malu besar dan terpaksa menjilat balik ludah masing-masing. Tun Mahathir berkata 3 individu yang dituduh bersubahat untuk menggulingkan DS Najib Razak telah 'dikhianati'.
Jika tidak, kata Dr Mahathir, Najib sudah berdepan dengan tindakan pihak berkaitan di negara ini. 
"Zeti tidak bersalah, begitu juga Abu Kassim dan Gani Patail, namun mereka dikhianati oleh salah seorang di kalangan mereka. 
"Jika tidak Najib sudah berdepan dengan tindakan sekarang," katanya 
http://ift.tt/2bxZiJo
6. Jika berdasarkan kepada laporan di atas, Mahathir sendiri secara tidak langsung mengaku wujudnya konspirasi menjatuhkan PM dan kaitannya dengan Abdul Gani Patail, Zeti Akthar Aziz dan Abu Kassim Mohamed seperti yang didedahkan oleh Khairul Azwan, Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia?

7. Nampaknya, Khairul Azwan had the last laugh kerana kenyataan Mahathir itu seperti mengukuhkan lagi kenyataan awal beliau.

8. Di dalam laporan polisnya, Khairul Azwan berkata beliau mempunyai sebab-sebab untuk mempercayai 3 individu ini telah memberi maklumat sulit dan dokumen kepada agensi-agensi di Amerika Syarikat termasuk pihak FBI.
"Maklumat-maklumat dan dokumen-dokumen ini telah diberikan kepada pihak asing tanpa kelulusan yang sah oleh pihak berkuasa Malaysia yang berkenaan termasuk Jabatan Peguam Negara dan sebahagian besar daripada maklumat tersebut adalah direka, dipalsukan serta diputar belit untuk mencapai tujuan-tujuan jahat," katanya. 
Jelasnya, laporan itu bukanlah dakwaan semata-mata tanpa asas selain meminta pihak polis untuk menyiasat perkara itu dengan segera. 
http://ift.tt/2abyig2
9. Turut mengemparkan ialah Mahathir juga mengatakan wujudnya pengkhianatan di antara 3 Tan Sri itu. Siapakah yang dimaksudkan oleh Mahathir?

10. Seperti yang kita sedia maklum, pihak Polis telah menghentikan siasatan terhadap laporan konspirasi Khairul Azwan (2 Ogos 2016).

11. Ketua Polis Negara, TS Khalid Abu Bakar berkata bahawa siasatan awal polis mendapati laporan itu 'hanya berdasarkan andaian sahaja'.
http://ift.tt/2awhePq
12. Dengan pengakuan terbaru Mahathir ini, bukankah pihak polis patut membuka balik kes konspirasi menggulingkan PM?

13 Dan Abdul Gani Patail, Zeti Akthar Aziz dan Abu Kassim Mohamed  pula perlu tampil ke hadapan untuk menafikan kenyataan Mahathir itu.

14. Jika tidak, lebih ramai lagi rakyat akan bertambah percaya kebenaran wujudnya konspirasi menjatuhkan Perdana Menteri secara tidak demokratik yang turut melibatkan anasir luar negara yang turut mencabul kedaulatan negara ini.

Kita tunggu respons 3 Tan Sri tersebut dan juga Khairul Azwan.





Demikianlah Artikel TUN M, @AZWANBRO & KONSPIRASI JATUHKAN PM @NAJIBRAZAK !

Sekianlah artikel TUN M, @AZWANBRO & KONSPIRASI JATUHKAN PM @NAJIBRAZAK ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel TUN M, @AZWANBRO & KONSPIRASI JATUHKAN PM @NAJIBRAZAK ! dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2016/08/tun-m-azwanbro-konspirasi-jatuhkan-pm.html

Subscribe to receive free email updates: