Sekarang Saya Pengerusi PH - Anwar

Sekarang Saya Pengerusi PH - Anwar - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Sekarang Saya Pengerusi PH - Anwar, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Sekarang Saya Pengerusi PH - Anwar
link : Sekarang Saya Pengerusi PH - Anwar

Baca juga


Sekarang Saya Pengerusi PH - Anwar


Presiden PKR, Anwar Ibrahim berkata, beliau kini ialah pengerusi Pakatan Harapan (PH), jawatan yang dipegang Dr Mahathir Mohamad sebelum PPBM meninggalkan gabungan itu. 

<!--more-->“Saya nak beritahu bahawa dalam keputusan Pakatan Harapan, saya sekarang pengerusi PH dan ketua pembangkang. 

“Walaupun ada usaha-usaha atau orang lain yang mahu mencabar kedudukan itu, tetapi (itu) konsensus yang dicapai dalam PH,” katanya dalam video dimuat naik ke Facebook. 

Anwar turut mempertahankan keputusan PH bekerjasama dengan Mahathir dalam blok pembangkang, walaupun dikritik dan dipersoalkan netizen. 

Sebagai ketua pembangkang, katanya, beliau mewakili semua ahli Parlimen pembangkang, termasuk Mahathir dan puaknya daripada PPBM serta Warisan. 

Beliau berkata, apa yang penting ialah perjuangan PH dan semangat agenda pembaharuan tidak luntur. 

Anwar berjanji PH akan terus memperjuang dan memfokuskan kepentingan serta masalah dihadapi rakyat.  
“Pertimbangannya ialah kembali kepada idealisme perjuangan dan ujiannya ialah bila kita ada kuasa.” lapor FMT


Demikianlah Artikel Sekarang Saya Pengerusi PH - Anwar

Sekianlah artikel Sekarang Saya Pengerusi PH - Anwar kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Sekarang Saya Pengerusi PH - Anwar dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2020/05/sekarang-saya-pengerusi-ph-anwar.html

Subscribe to receive free email updates: