Saya Mungkin Takkan Jadi PM, Kata Anwar

Saya Mungkin Takkan Jadi PM, Kata Anwar - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Saya Mungkin Takkan Jadi PM, Kata Anwar, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Saya Mungkin Takkan Jadi PM, Kata Anwar
link : Saya Mungkin Takkan Jadi PM, Kata Anwar

Baca juga


Saya Mungkin Takkan Jadi PM, Kata Anwar

PETALING JAYA: Anwar Ibrahim reda dengan kemungkinan beliau tidak akan menjadi Perdana Menteri, terutama selepas mengemukakan soalan berhubung “Kertas Pandora” yang mengaitkan beberapa pemimpin dahulu dan kini.

Ditanya radio ABC Australia sama ada beliau akan memegang jawatan itu suatu hari nanti, Ketua Pembangkang itu berkata, tindakannya membangkitkan isu Kertas Pandora pasti menyukarkan perkara itu, apabila ramai golongan berkuasa, termasuk elit politik dan konglomerat yang akan menentangnya.

“Saya tidak risaukan perkara itu. Saya cuma melakukan tugas saya, ‘que sera sera’ (apa yang hendak terjadi akan terjadi).

“Jika saya terus menjadi Ketua Pembangkang, baiklah. Jika (menjadi) Perdana Menteri, saya akan ucapkan syukur kepada Tuhan.”

Katanya, beliau telah berbincang dengan Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob mengenai kebocoran maklumat itu petang semalam dan Naib Presiden Umno itu meminta pandangannya mengenai apakah yang boleh dilakukan berhubung isu itu.

“Saya kata beliau mesti melakukan siasatan penuh. Isu ini bukannya baharu. Pada 2012, saya telah membangkitkan mengenai laporan integriti kewangan global yang turut melibatkan ratusan bilion ringgit (luar pesisir). Kemudian pada 2015 pula ‘Kertas Panama’.”

Pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu berkata, disebabkan itu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak boleh mengatakan isu itu baharu, sebaliknya perlu segera melakukan siasatan.

Katanya, aktiviti rasuah di Malaysia tidak menunjukkan keadaan lebih baik, malah memetik skandal kes SPRM baru-baru ini melibatkan barang kes bernilai jutaan ringgit yang menyaksikan penangkapan tiga pegawai badan antirasuah itu.

“Tiada sesiapapun akan percaya mengenai pendirian antirasuah sehingga anda bersedia mengambil langkah tegas untuk mengukuhkan SPRM.” ~ FMT


Demikianlah Artikel Saya Mungkin Takkan Jadi PM, Kata Anwar

Sekianlah artikel Saya Mungkin Takkan Jadi PM, Kata Anwar kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Saya Mungkin Takkan Jadi PM, Kata Anwar dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2021/10/saya-mungkin-takkan-jadi-pm-kata-anwar.html

Subscribe to receive free email updates: