'Datuk Seri' Kencing Warga Asing..

'Datuk Seri' Kencing Warga Asing.. - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 'Datuk Seri' Kencing Warga Asing.., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 'Datuk Seri' Kencing Warga Asing..
link : 'Datuk Seri' Kencing Warga Asing..

Baca juga


'Datuk Seri' Kencing Warga Asing..

PETALING JAYA: Seorang lelaki dipercayai bergelar ‘Datuk Seri’ yang didakwa menipu warga asing bagi mendapatkan pas residen Malaysia, dikesan mempunyai mempunyai beberapa rekod jenayah termasuk kes penipuan.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, Ramli Mohamed Yoosuf berkata, pihaknya menerima laporan daripada mangsa berhubung kes terbabit pada Disember lalu.


Katanya, siasatan masih di peringkat awal yang dijalankan mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan.

“Hasil semakan dilakukan mendapati suspek berusia 64 tahun itu mempunyai beberapa rekod jenayah termasuk dikehendaki bagi kes penipuan di Kuantan, Pahang.

“Pada masa sama, pihak polis juga sedang menjalankan siasatan berhubung kesahihan gelaran ‘Datuk Seri’ yang digunakan oleh suspek,” katanya ketika dihubungi, lapor Harian Metro.

Ramli turut menyeru orang ramai yang menjadi mangsa supaya tampil membuat laporan polis untuk tindakan lanjut.


Katanya, semua prosedur permohonan dilakukan berteraskan undang-undang dan orang ramai diminta sentiasa cakna terhadap individu mengaku sebagai ejen atau mempunyai ‘orang dalam’.

“Ingin saya tegaskan kepada orang ramai bahawa tidak ada jalan mudah untuk apa-apa prosedur berkaitan kewarganegaraan, kependudukan atau keberadaan.

“Permohonan perlu melalui saluran tertentu dan sekiranya ada membabitkan bayaran, ia perlu melalui kaedah yang jelas dan betul.

“Justeru, jangan ambil risiko dan jangan sesekali mudah percaya walaupun datangnya daripada individu mempunyai gelaran kerana ia (gelaran) mungkin palsu,” katanya.

Media sebelum ini melaporkan, seorang pesara swasta memaklumkan dia menjadi perantara kepada warga asing untuk mendapatkan pas residen daripada lelaki terbabit - FMT


Demikianlah Artikel 'Datuk Seri' Kencing Warga Asing..

Sekianlah artikel 'Datuk Seri' Kencing Warga Asing.. kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 'Datuk Seri' Kencing Warga Asing.. dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2024/01/datuk-seri-kencing-warga-asing.html

Subscribe to receive free email updates: