KPN sahkan Kim Chol memang Kim Jong-nam

KPN sahkan Kim Chol memang Kim Jong-nam - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KPN sahkan Kim Chol memang Kim Jong-nam, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KPN sahkan Kim Chol memang Kim Jong-nam
link : KPN sahkan Kim Chol memang Kim Jong-nam

Baca juga


KPN sahkan Kim Chol memang Kim Jong-nam

ANTARAPOS.COM
Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar mengesahkan identiti lelaki Korea Utara yang dibunuh dengan Agen Saraf VX di KLIA2 pada 13 Februari lalu ialah Kim Jong-nam.
 
"Saya ingin nyatakan kepada anda, mayat lelaki yang dikenali sebagai Kim Chol ialah Jong-nam," katanya dalam sidang media di sini. 
 
Bagaimanapun Khalid enggan mendedahkan bagaimana pengesahan itu dibuat.
 
"Polis memenuhi keperluan undang-undang bagi mengesahkan identiti lelaki terbabit.
 
"Saya tidak akan menerangkan kepada anda bagaimana kami melakukannya atas faktor keselamatan saksi," katanya lagi. 
 
Beliau berkata, mayat Jong-nam akan diserahkan kepada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).
 
"Setakat ini tiada ahli keluarga mangsa menuntut mayat, sebab itu kita akan serahkan kepada KKM. Kita sudah selesai dengan mayat itu dan tidak perlukannya lagi,"kata Khalid.
 
Jong-nam, abang tiri kepada pemimpin Korea Utara, Kim Jong Un itu tiba di Malaysia pada 6 Februari lalu dan sepatutnya menaiki penerbangan ke Macau, pada jam 10.30 pagi 13 Februari lalu.
 
Bagaimanapun, ketika di balai berlepas KLIA2, Jong-nam tiba-tiba didatangi dua wanita yang menyapu mukanya dengan cecair beracun, dikenalpasti sebagai Agen saraf VX. 
 
Jong Nam yang menggunakan pasport dengan nama Kim Chol, mendapatkan bantuan di kaunter khidmat pelanggan KLIA2 dan meninggal dunia semasa dalam perjalanan ke Hospital Putrajaya
 
 


Demikianlah Artikel KPN sahkan Kim Chol memang Kim Jong-nam

Sekianlah artikel KPN sahkan Kim Chol memang Kim Jong-nam kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KPN sahkan Kim Chol memang Kim Jong-nam dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2017/03/kpn-sahkan-kim-chol-memang-kim-jong-nam.html

Subscribe to receive free email updates: