Lagi 57 pelajar dijangkiti ILI

Lagi 57 pelajar dijangkiti ILI - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Lagi 57 pelajar dijangkiti ILI, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Lagi 57 pelajar dijangkiti ILI
link : Lagi 57 pelajar dijangkiti ILI

Baca juga


Lagi 57 pelajar dijangkiti ILI

ANTARAPOS.COM
Post Pic
 
 
TELUK INTAN: Seramai 57 pelajar Sekolah Abdul Rahman Talib (SMART) di sini, dikesan menghidap gejala penyakit seperti influenza (ILI) semalam, menjadikan jumlah keseluruhan pelajar dijangkiti virus itu ialah 273 orang.
 
Exco Kesihatan, Pengangkutan Awam, Hal Ehwal Bukan Islam dan Integrasi Nasional negeri, Datuk Dr Mah Hang Soon berkata daripada jumlah itu, 41 orang adalah pelajar lelaki manakala selebihnya pelajar perempuan dan kesemua mereka tinggal di asrama.
 
"Pelajar yang diisolasi di asrama ialah 29 orang manakala selebihnya pulang ke rumah. Kesemua mereka kini berada dalam keadaan stabil," katanya dalam kenyataan hari ini.
 
Dr Mah berkata sebanyak 15 sampel swab tekak yang diambil dari SMART telah dihantar ke Makmal Kesihatan Awam Kebangsaan Sungai Buloh, Selangor, semalam.
 
"Kami menjalankan pengawasan perubatan ke atas kes-kes yang diisolasi di asrama sehingga dibenarkan keluar," katanya.
 
Kata Dr Mah, pihaknya masih meneruskan siasatan bagi mengesan kes baru dalam kalangan pelajar yang tinggal di asrama dan juga pelajar harian.
 
Seramai 216 pelajar di tiga sekolah di Ipoh dikesan menghidap gejala itu dengan 129 daripadanya adalah dari Sekolah Raja Perempuan Taayah; Sekolah Tunku Abdul Rahman (STAR) 84 pelajar, dan selebihnya murid Sekolah Kebangsaan Klebang.
 
ILI merupakan penyakit dengan gejala utama adalah seumpama demam, sakit tekak dan gejala lain seperti sakit kepala, sakit otot, sakit sendi, kelesuan dan selesema.
 
 


Demikianlah Artikel Lagi 57 pelajar dijangkiti ILI

Sekianlah artikel Lagi 57 pelajar dijangkiti ILI kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Lagi 57 pelajar dijangkiti ILI dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2017/03/lagi-57-pelajar-dijangkiti-ili.html

Subscribe to receive free email updates: