PKR Johor gesa SPRM buka siasatan isu Tabung Hartanah Bumiputera

PKR Johor gesa SPRM buka siasatan isu Tabung Hartanah Bumiputera - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PKR Johor gesa SPRM buka siasatan isu Tabung Hartanah Bumiputera, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PKR Johor gesa SPRM buka siasatan isu Tabung Hartanah Bumiputera
link : PKR Johor gesa SPRM buka siasatan isu Tabung Hartanah Bumiputera

Baca juga


PKR Johor gesa SPRM buka siasatan isu Tabung Hartanah Bumiputera

Shahrul Hassan
PKR Johor gesa SPRM buka siasatan isu Tabung Hartanah Bumiputera
Hassan (gambar) berkata langkah itu diambil setelah pihaknya meneliti semula jumlah terkumpul tabung berkenaan yang dibentangkan di sidang DUN lalu. -Gambar fail
 
 
JOHOR BAHRU: PKR Johor hari ini menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuka siasatan berhubung isu Tabung Hartanah Bumiputera di negeri tersebut.

Pengerusinya Hassan Karim berkata langkah itu diambil setelah pihaknya meneliti semula jumlah terkumpul tabung berkenaan yang dibentangkan di sidang DUN lalu.

Jumlah tersebut didapati berbeza dengan yang dilaporkan media tempatan baru-baru ini.

Jelasnya, perkara itu turut menimbulkan keraguan memandangkan negeri berkenaan sedang panas dengan isu berkaitan skandal penyelewengan hartanah melibatkan beberapa individu berkepentingan.

Menurut Hassan, dalam satu jawapan bertulis, kerajaan negeri dilapor mengumpul sejumlah RM323 juta sejak 2013 dalam dana tabung untuk membantu golongan Bumiputera membeli rumah.

Namun, menurut beliau, kerajaan negeri kemudian mendakwa berjaya mengumpul RM600 juta setakat ini.

Jelas Hassan, perkara yang menimbulkan kekeliruan ialah jumlah RM600 juta yang terkumpul tersebut bukanlah daripada laporan penyata perakaunan dan tidak disokong sebarang dokumen ketika kenyataan itu dibuat.

Beliau dalam pada itu juga menyarankan agar siasatan dijalankan dengan telus dan melibatkan Polis Diraja Malaysia (PDRM).



Demikianlah Artikel PKR Johor gesa SPRM buka siasatan isu Tabung Hartanah Bumiputera

Sekianlah artikel PKR Johor gesa SPRM buka siasatan isu Tabung Hartanah Bumiputera kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PKR Johor gesa SPRM buka siasatan isu Tabung Hartanah Bumiputera dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2017/03/pkr-johor-gesa-sprm-buka-siasatan-isu.html

Subscribe to receive free email updates: