Altantuya: Sirul Akan Dihantar Pulang Ke Malaysia?

Altantuya: Sirul Akan Dihantar Pulang Ke Malaysia? - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Altantuya: Sirul Akan Dihantar Pulang Ke Malaysia?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Altantuya: Sirul Akan Dihantar Pulang Ke Malaysia?
link : Altantuya: Sirul Akan Dihantar Pulang Ke Malaysia?

Baca juga


Altantuya: Sirul Akan Dihantar Pulang Ke Malaysia?


Australia bersetuju untuk memulangkan Sirul Azhar Umar, dihukum mati atas tuduhan membunuh Altantuya Shaariibuu, ke Malaysia.

Satu sumber memaklumkan kepada akhbar The Guardian di United Kingdom dua negara itu bersetuju dengan syarat ekstradisi bekas komando polis itu.



Syaratnya termasuklah Malaysia harus menanggung kos penghantaran Sirul, yang dikurung di pusat tahanan imigresen Sydney sejak tiga tahun lalu.

“Dipercayai Sirul akan meninggalkan Australia dalam tempoh sebulan ini,” lapor akhbar itu, yang pernah melaporkan Sirul mendakwa dirinya sekadar “kambing hitam” kes berprofil tinggi itu.

Bekas koperal itu, yang bertugas di Unit Tindakan Khas (UTK), tidak mahu kembali ke Malaysia jika hukuman diubah kepada penjara seumur hidup.

Pada 19 Mei, Sirul dilapor sedia mendedahkan perkara sebenarnya kes pembunuhan kontroversi itu dengan syarat diberi pengampunan penuh.

Mahkamah Persekutuan menghukum gantung sampai mati Sirul dan bekas cif inspektor Azilah Hadri pada 2015 seperti keputusan asal mahkamah pada 2009.

Namun mereka dibebaskan oleh Mahkamah Rayuan pada 2013 sementara menunggu rayuan terakhir. Pada waktu itu, Sirul Azhar terbang ke Australia.

Baca seterusnya di Malay Mail.


Demikianlah Artikel Altantuya: Sirul Akan Dihantar Pulang Ke Malaysia?

Sekianlah artikel Altantuya: Sirul Akan Dihantar Pulang Ke Malaysia? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Altantuya: Sirul Akan Dihantar Pulang Ke Malaysia? dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2018/06/altantuya-sirul-akan-dihantar-pulang-ke.html

Subscribe to receive free email updates: