Dari Mana Penganggur Ini Peroleh RM2.16 Juta Untuk Beli Dadah?

Dari Mana Penganggur Ini Peroleh RM2.16 Juta Untuk Beli Dadah? - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Dari Mana Penganggur Ini Peroleh RM2.16 Juta Untuk Beli Dadah?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Dari Mana Penganggur Ini Peroleh RM2.16 Juta Untuk Beli Dadah?
link : Dari Mana Penganggur Ini Peroleh RM2.16 Juta Untuk Beli Dadah?

Baca juga


Dari Mana Penganggur Ini Peroleh RM2.16 Juta Untuk Beli Dadah?

KLUANG - Seorang penganggur dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, pada Selasa, atas empat pertuduhan mengedar 43.17 kilogram (kg) dadah pelbagai jenis dianggarkan bernilai RM2.16 juta, dua minggu lalu.

Tertuduh Ng Kah Jun, 27 mengangguk faham selepas pertuduhan dibacakan di dalam bahasa Mandarin, namun tiada pengakuan direkodkan dihadapan Hakim Mujib Saroji.

Berdasarkan pertuduhan, tertuduh didakwa mengedar 37.42 kg dadah jenis ekstasi, selain 3.24 kg eramin lima dan 2.5 kg dadah ketamin.

Kesalahan itu didakwa dilakukan pada jam lebih kurang 1.30 petang, di sebuah rumah di Jalan Bidara 2, Taman Suria, di sini, pada 16 Februari lalu.

Pertuduhan dibuat mengikut Seksyen 39B (1) (A) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 39B (2) akta sama.

Sekiranya disabitkan kesalahan tertuduh berdepan hukuman gantung sampai mati atau penjara seumur hidup selain dikenakan tidak kurang 15 sebatan.

Kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Siti Nurfara Fazilun Izylin Ahmad manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Mahkamah menetapkan 3 Mei sebagai tarikh sebutan semula kes dan serahan laporan kimia selain tiada jaminan ditawarkan kepada tertuduh - SH


Demikianlah Artikel Dari Mana Penganggur Ini Peroleh RM2.16 Juta Untuk Beli Dadah?

Sekianlah artikel Dari Mana Penganggur Ini Peroleh RM2.16 Juta Untuk Beli Dadah? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Dari Mana Penganggur Ini Peroleh RM2.16 Juta Untuk Beli Dadah? dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2023/02/dari-mana-penganggur-ini-peroleh-rm216.html

Subscribe to receive free email updates: