Ditahan Di Padang Golf Itu Fitnah! Muhyiddin Ke SPRM Pagi Ini

Ditahan Di Padang Golf Itu Fitnah! Muhyiddin Ke SPRM Pagi Ini - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ditahan Di Padang Golf Itu Fitnah! Muhyiddin Ke SPRM Pagi Ini, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ditahan Di Padang Golf Itu Fitnah! Muhyiddin Ke SPRM Pagi Ini
link : Ditahan Di Padang Golf Itu Fitnah! Muhyiddin Ke SPRM Pagi Ini

Baca juga


Ditahan Di Padang Golf Itu Fitnah! Muhyiddin Ke SPRM Pagi Ini


Muhyiddin yang juga bekas perdana menteri mengesahkan perkara itu menerusi kenyataan di Facebook, susulan spekulasi dia akan dihadapkan dengan pertuduhan di mahkamah.

Dia juga menegaskan laporan bahawa dia telah ditahan di padang golf petang semalam adalah tidak benar.

"Hari ini (semalam) saya hadir ke beberapa mesyuarat berkaitan Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu yang akan bermula Jumaat ini.

Bagaimanapun esok Khamis (hari ini) saya diminta ke ibu pejabat SPRM pada pukul 11 pagi," katanya.

Hari ini..

PRESIDEN Bersatu Muhyiddin Yassin tiba di ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia di Putrajaya pagi ini di tengah-tengah spekulasi beliau akan ditahan dan didakwa di mahkamah.

Muhyiddin tiba lebih kurang pukul 11.17 pagi.

Ratusan ahli dan penyokong Perikatan Nasional berhimpun di pekarangan ibu pejabat agensi antirasuah menyambut ketibaan Muhyiddin dan untuk menunjukkan solidariti.

Sejak semalam, desas-desus tersebar mengatakan bekas perdana menteri akan dituduh di mahkamah sama ada hari ini atau esok.

Ketua Penerangan Bersatu Nasional, Razali Idris membayangkan SPRM akan menahan Muhyiddin.

“Muhyiddin sudah diminta hadir ke ibu pejabat SPRM dan kita jangkakan beliau akan ditahan hari ini dan didakwa di mahkamah esok.

“Tindakan ini dilakukan sehari sebelum Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu dan ia dianggap tidak berperikemanusiaan,” katanya kepada wartawan.

Razali enggan mengulas sama ada ramai lagi pemimpin Bersatu akan ditahan oleh SPRM tetapi berkata ia tidak mustahil.

Muhyiddin hadir untuk memberi keterangan dipercayai berkaitan dakwaan penyelewengan dana kerajaan Program Jana Ekonomi Pemerkasaan Kontraktor Bumiputera Berwibawa atau Jana Wibawa, yang dikeluarkan semasa pandemik Covid-19.

SPRM sedang menyiasat dakwaan salah guna kuasa dan penyelewengan melibatkan Jana Wibawa, termasuk wang yang masuk ke akaun milik Bersatu dan digunakan semasa pilihan raya umum lepas untuk kempen PN.

Muhyiddin menafikan tuduhan itu dan menyifatkannya bermotifkan politik untuk melemahkan PN.

Sebelum ini dua pemimpin Bersatu didakwa di mahkamah atas tuduhan meminta dan menerima wang daripada kontraktor yang menerima projek Jana Wibawa.

Pada 21 Februari mendakwa bekas ketua penerangan Bersatu Wan Saiful Wan Jan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur atas dakwaan meminta dan menerima rasuah berjumlah RM6.9 juta membabitkan projek Jana Wibawa bernilai RM232 juta pada tahun lalu.

Pada hari sama, Timbalan Ketua Bahagian Bersatu Segambut, Adam Radlan Adam Muhammad juga dituduh di mahkamah sama atas dua pertuduhan termasuk menerima rasuah RM500,000 melibatkan projek Jana Wibawa.

Sehari kemudian, Adam Radlan didakwa pula di Mahkamah Sesyen Shah Alam atas dakwaan menerima rasuah berjumlah RM4.1 juta berkaitan projek sama.

Beliau didakwa sekali lagi di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pada 28 Februari atas pertuduhan meminta rasuah RM2 juta berhubung projek Jana Wibawa - TheMalaysian Insight

Ramai juga semalam dari kalangan penyokong-penyokong PH yang menyebarkan berita palsu kononnya Muhyiddin telah ditahan SPRM petang semalam ketika bermain golf..

Bagi aku lah.. kalau tak suka sekalipun kat Muhyiddin ni, janganlah dok sebar fitnah..


Demikianlah Artikel Ditahan Di Padang Golf Itu Fitnah! Muhyiddin Ke SPRM Pagi Ini

Sekianlah artikel Ditahan Di Padang Golf Itu Fitnah! Muhyiddin Ke SPRM Pagi Ini kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ditahan Di Padang Golf Itu Fitnah! Muhyiddin Ke SPRM Pagi Ini dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2023/03/ditahan-di-padang-golf-itu-fitnah.html

Subscribe to receive free email updates: