PH Dan BN Mungkin Bergabung Hadapi Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang

PH Dan BN Mungkin Bergabung Hadapi Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PH Dan BN Mungkin Bergabung Hadapi Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PH Dan BN Mungkin Bergabung Hadapi Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang
link : PH Dan BN Mungkin Bergabung Hadapi Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang

Baca juga


PH Dan BN Mungkin Bergabung Hadapi Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang

PAKATAN Harapan Pulau Pinang dan Barisan Nasional berkemungkinan akan bergabung sebagai satu pasukan pada pilihan raya negeri akan datang, kata Lim Guan Eng.

Pengerusi DAP itu berkata dengan pembentukan kerajaan perpaduan di peringkat persekutuan, DAP dan BN berkemungkinan akan mengambil pendekatan dalam kerjasama yang sama di peringkat negeri.

Ketika ini PH berada dalam kerajaan perpaduan dengan BN di Perak dan Pahang.

“Perbincangan lanjut mengenai perkara itu akan diadakan semasa mesyuarat Pakatan Harapan, melibatkan Perdana Menteri Anwar Ibrahim dan pemimpin tertinggi lain, pada minggu ketiga bulan ini, sebelum Tahun Baharu Cina.


Ahli parlimen Bagan itu berkata adalah terlalu awal untuk membuat sebarang pengumuman sekarang dan beliau bukan orang yang sesuai untuk berbuat demikian.

Beliau berkata pada dasarnya, kerjasama politik akan melibatkan penubuhan kerajaan perpaduan.

“Jika tidak, saya tidak fikir ia (kerajaan perpaduan) akan berterusan. Jadi, dengan itu, sudah tentu bukan sahaja peringkat kerajaan, malah kerjasama politik juga akan berlaku.

“Tetapi (sekali lagi), saya rasa kita perlu menunggu mesyuarat yang akan diadakan sebelum sebarang kerja boleh dimulakan,” katanya.

Lim berkata DAP dan BN perlu bekerjasama dan mengetepikan sejarah silam mereka.

Beliau berkata dengan tiada parti yang mempunyai majoriti mudah, adalah perlu untuk membentuk kerajaan perpaduan untuk kestabilan.

Selepas pilihan raya umum ke-15, DAP, BN dan GPS mengetepikan dan membentuk kerajaan perpaduan dengan majoriti dua pertiga di Parlimen - The Malaysian Insight


Demikianlah Artikel PH Dan BN Mungkin Bergabung Hadapi Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang

Sekianlah artikel PH Dan BN Mungkin Bergabung Hadapi Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PH Dan BN Mungkin Bergabung Hadapi Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2023/01/ph-dan-bn-mungkin-bergabung-hadapi.html

Subscribe to receive free email updates: