Apa Punya Soalan La Ni?

Apa Punya Soalan La Ni? - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Apa Punya Soalan La Ni?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Apa Punya Soalan La Ni?
link : Apa Punya Soalan La Ni?

Baca juga


Apa Punya Soalan La Ni?

Ini sebahagian soalan bertulis ahli parlimen Perikatan Nasional (PN) yang diajukan kepada Menteri Dalam Negeri Saifuddin Nasution pada sesi Dewan Rakyat lepas.

"Minta menteri dalam negeri menyatakan apakah benar kerajaan berhasrat untuk memberi pengiktirafan kepada rakyat yang lahir selepas merdeka tanpa mengira warna kulit.

"Jika benar, apakah rasionalnya,” kata soalan yang diajukannya itu.

Dalam jawapan balas, Saifuddin mengingatkan bahawa pemberian kerakyatan kepada individu yang lahir sebelum atau selepas merdeka adalah tertakluk kepada undang-undang yang termaktub dalam Jadual Ketiga Perlembagaan Persekutuan, Peraturan Kewarganegaraan 1964 dan peruntukan penguatkuasaan lain yang berkaitan.

Tambahnya, pemberian kerakyatan kepada individu bukan warganegara adalah “anugerah tertinggi” dan hak eksklusif kerajaan persekutuan yang tidak ditawarkan dan diberikan "secara sewenang-wenangnya."

"Setiap permohonan kewarganegaraan yang diterima diproses dan diteliti dengan sewajarnya berdasarkan syarat dan perundangan yang berkuatkuasa tanpa membezakan keturunan atau warna kulit pemohon,” kata Saifuddin - Malaysiakini


Demikianlah Artikel Apa Punya Soalan La Ni?

Sekianlah artikel Apa Punya Soalan La Ni? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Apa Punya Soalan La Ni? dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2023/04/apa-punya-soalan-la-ni.html

Subscribe to receive free email updates: