Chegubard Nak Disaman Nik Nazmi?

Chegubard Nak Disaman Nik Nazmi? - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Chegubard Nak Disaman Nik Nazmi?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Chegubard Nak Disaman Nik Nazmi?
link : Chegubard Nak Disaman Nik Nazmi?

Baca juga


Chegubard Nak Disaman Nik Nazmi?

PETALING JAYA: Menteri Sumber Asli dan Kelestarian Alam Nik Nazmi Nik Ahmad telah menyerahkan Surat Tuntutan (LOD) kepada ahli Bersatu Badrul Hisham Shaharin, atau lebih dikenali sebagai Chegubard, berhubung fitnah rasuah projek rancangan tebatan banjir (RTB).

Dalam satu kenyataan, Nik Nazmi berkata peguamnya telah menyerahkan surat itu kepada Chegubard semalam, meminta beliau menarik balik dengan serta-merta serta memohon maaf secara terbuka atas kenyataan berunsur fitnah itu.

“Beratnya tuduhan palsu ini memerlukan tindakan undang-undang yang tegas untuk menjaga nama baik dan kewibawaan saya, kementerian dan kerajaan persekutuan,” katanya.

Pada masa yang sama katanya, beliau turut mengalu-alukan sebarang siasatan oleh pihak polis untuk bertindak ke atas dakwaan yang dibuat oleh Chegubard.

“Dengan berlangsungnya prosiding undang-undang, kami mengesahkan dedikasi kami terhadap ketelusan dan pematuhan kepada proses undang undang,” katanya.

Minggu lalu, Nik Nazmi berkata beliau akan menyaman Chegubard kerana mendakwa projek RTB itu menelan kos sehingga RM16.6 bilion, dengan syarikat dan individu tidak dikenali menerima komisen sebagai proksi kepada menteri.

Ahli Parlimen Setiawangsa itu berkata kerajaan telah menilai semula cadangan projek tebatan banjir keutamaan tinggi, memberi tumpuan kepada kawasan kritikal dan tiada dana diperuntukkan untuk perbelanjaan pembangunan.

Sehari sebelumnya, Chegubard membuat laporan polis, mendakwa berjuta-juta wang sogokan untuk mendapatkan projek tebatan banjir yang membawa kepada peningkatan kos yang ketara.

Beliau mendakwa rasuah dalam bentuk sebagai yuran rundingan itu disalurkan melalui firma guaman kepada penerima yang dipersoalkan, termasuk proksi untuk menteri.

Chegubard juga menyampaikan surat yang didakwa bocor daripada Nik Nazmi kepada Perdana Menteri Anwar Ibrahim, mendakwa ia telah meminta kelulusan untuk tender melalui rundingan terus - FMT


Demikianlah Artikel Chegubard Nak Disaman Nik Nazmi?

Sekianlah artikel Chegubard Nak Disaman Nik Nazmi? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Chegubard Nak Disaman Nik Nazmi? dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2023/12/chegubard-nak-disaman-nik-nazmi.html

Subscribe to receive free email updates: