SIKAP ORANG MELAYU ISLAM

SIKAP ORANG MELAYU ISLAM - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SIKAP ORANG MELAYU ISLAM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Entertaiment, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SIKAP ORANG MELAYU ISLAM
link : SIKAP ORANG MELAYU ISLAM

Baca juga


SIKAP ORANG MELAYU ISLAM


Bila ada cadangan untuk mengadakan pesta minum arak maka setengah orang Islam Melayu melenting menentangnya. Kononnya penentangan itu wajib, ia juga diistyharkan sebagai jihad dan kalau mati dalam perang itu ia syahid, akan masuk terus ke syurga.

 Tetapi bila dihalusi perjuangan itu hanya sepele sahaja dan lebih kepada gimik untuk menunjukkan jiwa Islam kita sudah kuat, sudah mantap. Walhal mengenai arak ini apa yang mereka patut pejuangkan bukan pesta itu, tetapi bendungkan soal arak itu dahulu.

 Berjuang musnahkan dahulu kilang membuat minuman keras itu. Berjuang halang akan kemasukkan minum haram itu ke negara ini. Halang hapuskan permit penjualan dan pengedarannya. Itu paling afdal daripada hanya menjerit melolong menentang pesta alkohol itu. Beranikah?

 Kalau setakat berjuang untuk mematikan “anak”, tetapi “ibu” dibiarkan, bagi saya lagak pejuang itu bagi saya tidak ubah cuba mematikan api yang marak dengan setimba air sahaja. Sekali jirus menjadikan api bukan padam tetapi makin marak. Yang terbaik, panggil “bomba” dan ambil air laut untuk memadamkan api itu, itu baru dikatakan perjuangan yang sebenarnya.

Banyak umat Islam kita melakukan perkara yang sia-sia mendedahkan akan kebebalan semangat Islam yang dianuti. Paling dongkal lagi mereka terus mendokong penguasa yang membenarkan kilang arak dibangunkan, bukankah itu juga menunjukkan anda juga bersubahat dengan kemungkaran?

 Sedarkah dikalangan orang Melayu walaupun mereka haram minum arak tetapi mereka ambil botol untuk dijual kepada keling pembeli barangan terbuang. Trims.~ MSO


Demikianlah Artikel SIKAP ORANG MELAYU ISLAM

Sekianlah artikel SIKAP ORANG MELAYU ISLAM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SIKAP ORANG MELAYU ISLAM dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2017/10/sikap-orang-melayu-islam.html

Subscribe to receive free email updates: