PERUBAHAN BESAR BESARAN DALAM PENTADBIRAN KERAJAAN PH

PERUBAHAN BESAR BESARAN DALAM PENTADBIRAN KERAJAAN PH - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PERUBAHAN BESAR BESARAN DALAM PENTADBIRAN KERAJAAN PH, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Entertaiment, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PERUBAHAN BESAR BESARAN DALAM PENTADBIRAN KERAJAAN PH
link : PERUBAHAN BESAR BESARAN DALAM PENTADBIRAN KERAJAAN PH

Baca juga


PERUBAHAN BESAR BESARAN DALAM PENTADBIRAN KERAJAAN PH

Kerajaan Persekutuan secara rasmi meletakkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) di bawah bidang kuasa Parlimen berkuat kuasa hari ini.

Ini bermakna ketiga-tiga badan berkenaan tidak lagi dikuasai mana-mana kuasa eksekutif seperti perdana menteri atau ahli kabinet tetapi dikawal oleh rakyat melalui 222 ahli parlimen yang dipilih selepas PRU 14 lalu.

Reformasi sistem pentadbiran ini sebagai memenuhi janji Pakatan Harapan sekiranya menguasai Putrajaya dalam manifesto yang dibentangkan pada 8 Mac lalu di Shah Alam, Selangor.


Demikianlah Artikel PERUBAHAN BESAR BESARAN DALAM PENTADBIRAN KERAJAAN PH

Sekianlah artikel PERUBAHAN BESAR BESARAN DALAM PENTADBIRAN KERAJAAN PH kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PERUBAHAN BESAR BESARAN DALAM PENTADBIRAN KERAJAAN PH dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2018/07/perubahan-besar-besaran-dalam.html

Subscribe to receive free email updates: