Ahli Politik Melayu Lupa Diri Punca Kemelut Di Perak?

Ahli Politik Melayu Lupa Diri Punca Kemelut Di Perak? - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ahli Politik Melayu Lupa Diri Punca Kemelut Di Perak?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Selebritis, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ahli Politik Melayu Lupa Diri Punca Kemelut Di Perak?
link : Ahli Politik Melayu Lupa Diri Punca Kemelut Di Perak?

Baca juga


Ahli Politik Melayu Lupa Diri Punca Kemelut Di Perak?


Polemik politik di Perak sehingga menyaksikan tercetusnya pertukaran Menteri Besar sebanyak tiga kali memperlihatkan negeri tersebut berdepan krisis ahli politik Melayu lupa diri. 

<!--more--> Penganalisis politik daripada Institut Kajian Etnik (KITA) Universiti Kebangsaan Malaysia, Profesor Madya Dr Kartini Aboo @ Khalid berkata, ia diperkuatkan lagi dengan titah Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah yang menegaskan pelantikan Menteri Besar itu sejak berlangsungnya Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) adalah cerminan kegagalan kepimpinan kalangan ahli politik. 

Dr Kartini Aboo @ Khalid “Pemimpin Melayu buat masa ini berada di persimpangan antara kepentingan diri, bangsa dan agama. Mereka sudah lupa diri dan harus disedarkan bahawa musuh sebenar ialah mereka yang mendokong ekstremisme kaum. 

“Pemimpin Melayu perlu kembali kepada jati diri, perlu bersama, bersatu dan berpadu untuk agama, bangsa dan negara,” katanya...



Demikianlah Artikel Ahli Politik Melayu Lupa Diri Punca Kemelut Di Perak?

Sekianlah artikel Ahli Politik Melayu Lupa Diri Punca Kemelut Di Perak? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ahli Politik Melayu Lupa Diri Punca Kemelut Di Perak? dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2020/12/ahli-politik-melayu-lupa-diri-punca.html

Subscribe to receive free email updates: