Penguasa Politik Gusar Gelombang Rakyat kini GUNA SOSMA!

Penguasa Politik Gusar Gelombang Rakyat kini GUNA SOSMA! - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Penguasa Politik Gusar Gelombang Rakyat kini GUNA SOSMA!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Entertaiment, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Penguasa Politik Gusar Gelombang Rakyat kini GUNA SOSMA!
link : Penguasa Politik Gusar Gelombang Rakyat kini GUNA SOSMA!

Baca juga


Penguasa Politik Gusar Gelombang Rakyat kini GUNA SOSMA!


1. Tangkapan beberapa pimpinan NGOs dan parti politik pembangkang sejak sebelum Bersih5 diburukkan lagi dengan pendedahan bahawa Pengerusi Bersih5 Maria Chin AbdulLah ditahan di bawah peruntukan drakonian Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas, 2012) atau Security Offences ( Special Measures, 2012) atau SOSMA. 

2. Terkini Maria dilaporkan sedang menjalani tahanan secara berseorangan atau 'solitary confinement' di dalam sebuah sel 15x8 kaki, tanpa tingkap, dengan dua bub lampu yang dibuka 24 jam. Tiada katil atau bantal. Hanya lantai simen dan sekeping kayu.

3. SOSMA ialah sebuah Akta Anti-Terrorisme untuk tangani keganasan terroris, tetapi ternyata kini disalahgunakan ke atas sebuah badan gerakan pro-demokrasi Bersih 5. 

4. Ketika memohon untuk Ahli-Ahli Parlimen, menyokong Rang Undang-Undang ini, secara bi-partisan, demi membela keselamatan negara menentang terrorisme, pihak kerajaan BN menjamin bahawa Akta ini tidak akan disalahgunakan ke atas penentangan politik yang sah atau 'legitimate political dissent'. 

5. Tegasnya ternyata kini Najib sangat desperate dan kaget, sehingga membelakangi segala janjinya untuk menjayakan agenda 'Reformasi Politik' negara. 

6. Bagaimana tindakan Bersih 5 ini bolih ditafsirkan sebagai menjejaskan keselamatan negara adalah amat pelik lagi memperbodohkan rakyat. Sebaliknya, yang dimahukan Bersih5 adalah memperkuat dan memperteguh amalan demokrasi. 

7. Pelbagai pihak NGO yang memperjuangkan hak asasi manusia, bersama mantan-mantan penyandang tertinggi institusi perundangan seperti Peguam Negara dan Ketua Hakim Negara, turut merakamkan penentangan terhadap salah-guna SOSMA terhadap Maria Chin dan tahanan yang lain. 

8. Bagi menunjukkan solidariti dan simpati kita keada beliau, satu laporan polis akan dibuat bersama keluarga Maria Chin Abdullah pada pagi esok, Isnin 21.11.2016 pukul 11:30 pagi di IPD PJ. (hari ini)

Semoga AlLah SWT melindungi beliau semasa dalam 'solitary confinement' ini. AlLahul Musta'an..

 JOM! Bagi yang punya ruang waktu dan kesempatan esok pagi..Jumpa anda di sana!  ~ sumber


Demikianlah Artikel Penguasa Politik Gusar Gelombang Rakyat kini GUNA SOSMA!

Sekianlah artikel Penguasa Politik Gusar Gelombang Rakyat kini GUNA SOSMA! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Penguasa Politik Gusar Gelombang Rakyat kini GUNA SOSMA! dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2016/11/penguasa-politik-gusar-gelombang-rakyat.html

Subscribe to receive free email updates: