Malaysia sengaja cari masalah dengan Korea Utara

Malaysia sengaja cari masalah dengan Korea Utara - Hallo sahabat BERITA TERUPDATE, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Malaysia sengaja cari masalah dengan Korea Utara, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Entertaiment, Artikel Gosip, Artikel kabar, Artikel News, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Malaysia sengaja cari masalah dengan Korea Utara
link : Malaysia sengaja cari masalah dengan Korea Utara

Baca juga


Malaysia sengaja cari masalah dengan Korea Utara


Demi keselamatan saksi, KPN tidak menjelaskan bagaimana
pengesahan identiti sebenar Kim Choi itu dibuat.
Ketua Polis Negara mengesahkan lelaki yang dibunuh dengan racun di Lapangan Terbang Antarabangsa KL 2 (KLIA2) pada 13 Februari lalu ialah Kim Jong-nam.

 Bagaimanapun, Tan Sri Khalid Abu Bakar enggan mendedahkan bagaimana pengesahan itu dibuat. Baca lagi di sini

Komen al-Husseyn :

 Imigresen Malaysia telah menerima  masuk individu tersebut ke negara ini sebagai Kim Choi, sebagaimana dokumen perjalanan yang ada padanya.

Sepatutnya PDRM tidak perlu memperbodohkan diri dengan menyiasat siapa individu yang menggunakan dokumen perjalanan dengan nama Kim Chol.

  Mayat Kim Choi sepatutnya diserahkan sahaja kepada kedutaan negaranya dengan sebagaimana dokumen perjalanan tersebut.

  Tetapi kerana cerdik sangat, KPN mengesahkan identiti lelaki terbabit sebagai Jong-nam dengan cara yang misteri dengan alasan demi keselamatan saksi.

  KPN ingat senang-senang begitu saja orang nak percaya tanpa dokumen untuk menyokong dakwaan tersebut? 

 KPN ingat Korea Utara tu macam rakyat Malaysia yang mudah percaya macam isu pembunuhan alTantuya yang kononnya tidak perlu disiasat motif pembunuhan tersebut.

 Khalid Hassan : Kerajaan Malaysia memang sengaja cari masalah, takde beban batu digalas. Kalau mayat tu diserahkan kepada kedutaan Korea Utara tak jatuh maruah Malaysia dan tak rugi satu sen pun tapi kenapa sengaja nak merumitkan keadaan. 

 Nak suruh waris datang tuntut tak fikir ke Korea Utara tu bukan dekat dan kemungkinan ada halangan kepada waris untuk datang ke Malaysia. Untuk perbandingan kalau ada warga Malaysia yang mati di luar negara ada ketikanya takde pun waris pergi tuntut sebab kedutaan telah uruskan tuntutan jenazah dan penghantaran pulang ke Malaysia. Contohnya tragedy MH17 bukan semua waris pergi ke Belanda untuk tuntut jenazah, persoalannya kenapa tak boleh buat macam tu ?


Demikianlah Artikel Malaysia sengaja cari masalah dengan Korea Utara

Sekianlah artikel Malaysia sengaja cari masalah dengan Korea Utara kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Malaysia sengaja cari masalah dengan Korea Utara dengan alamat link https://kukasihberita.blogspot.com/2017/03/malaysia-sengaja-cari-masalah-dengan.html

Subscribe to receive free email updates: